A természetes stressz csökkentő, a dió
Sheila West, a Pennsylvania State University egyik vezető kutatója azt állítja, hogy egy maréknyi dió mindennapos fogyasztása hatékonyan csökkenti a vérnyomást, és növeli a stressztűrő képességet. Lássuk, hogyan jutott West erre az eredményre.
A kutató és munkatársai 22 egészséges, ám kis mértékben magas koleszterinszinttel rendelkező felnőttet figyeltek meg diófogyasztás tekintetében. A vizsgálat három csoportban zajlott. Az egyik csapat az átlagos amerikai táplálkozási szokásokat követte, diófogyasztás nélkül.
A második csoport tagjai már kaptak bizonyos mennyiségű diót és dióolajat. Míg a harmadik csapat nagyobb mennyiségű dióval színesíthette táplálkozását.
A kutatók arra külön figyelmet fordítottak, hogy a három társaság tagjai a különböző mértékű diófogyasztás ellenére is pontosan ugyanannyi kalóriához jussanak a megfigyelés ideje alatt, s a kísérlet is úgy zajlott, hogy minden résztvevő mindhárom étkezési modellt kipróbálhatta előre meghatározott ideig.
A kutatók semmit nem bízva a véletlenre, minden egyes táplálkozási fázis végén pszichikai és fizikai stresszhelyzeteknek tették ki a résztvevőket. Vagy nagy nyilvánosság előtt kellett beszédet mondaniuk, vagy jeges vízbe tartaniuk a lábukat. West és kollegái minden próbatétel alatt gondosan megmérték a páciensek vérnyomását.
A végeredményből kiderült, hogy azoknál a résztvevőknél, akik diófogyasztással bővítették az étkezéseiket, csökkent a vérnyomás, amely a stressz kiváltó okai közül a legmagasabb helyen áll.
West az eredményekre támaszkodva azt tanácsolja, hogy a napi étkezéseink közül egyet-egyet cseréljünk le egy marék dióra, és a salátáinkhoz is bátran használjunk dióolajat.
Tehát bátran állíthatjuk, hogy a dió nem csak finom, de még azt a fránya stresszt is csökkenti.
Kapcsolódó cikkek:
Hogyan szabaduljunk meg a stressztől?
A stressz kis mennyiségben egészséges
Stresszhelyzetek és evés - Tippek a megelőzéshez
Stresszoldás felsőfokon
Kézi masszírozóval a stressz és a fájdalom ellen

