A gyorskaja agresszívvé tesz
A táplálkozás-szakértők évek óta folyamatosan arra figyelmeztetnek, hogy az úgynevezett transzzsírok fogyasztása – amelyek a leggyakrabban a gyorsételekben és süteményekben fordulnak elő – drasztikusan növeli a szív- és érrendszeri megbetegedések kialakulásának kockázatát.
Agresszív magatartás, ingerlékenység
A San Diegó-i University of California kutatói most egy lépéssel tovább mennek a szakértői körökben elismert folyóirat, a PLoS ONE oldalain: állításuk szerint a transzzsírok fogyasztása nemcsak a vérben lévő „rossz” koleszterin koncentrációját növeli, hanem az agresszív viselkedésre és az ingerlékenységre való hajlamot is.
A kutatók egy olyan tanulmányt elemeztek ki, amelyben 1000 közreműködő vett részt. A tudományos értekezés arról számolt be, hogy a gyakran transzzsírt tartalmazó ételt fogyasztók esetében jóval több esetben figyeltek meg agresszivitást, mint a kevés transzzsírt bevivők körében.
A transzzsírok és az agresszív viselkedés közötti összefüggés független az életkortól, nemtől és etnikai hovatartozástól. A tanulmány szerint a transzzsírok esetében még annál is nagyobb ok-okozati összefüggés fedezhető fel, mint amilyet az alkohol esetében tapasztaltak.
Transzzsírok – a lehető legkisebb mennyiségben fogyasszuk!
A transzzsírok számos, kedvelt élelmiszerben megtalálhatók: gyorsételekben, kekszekben, olajban sült ételekben vagy margarinokban. A mesterségesen előállított transzzsírokat az élelmiszeriparban leginkább költséghatékony előállításuk miatt alkalmazzák; jelenlétére az egyes termékek esetében – a legtöbb európai országban – felirat is figyelmeztet. A Német Táplálkozástudományi Társaság (DGE) arra figyelmeztet, hogy a bevitt transzzsírok mennyiségét tanácsos az étrendünkben olyan alacsonyan tartani, amennyire csak lehetséges.
-welt.de-
Kapcsolódó cikkek:
Vannak jó és rossz élelmiszerek
A natur világ térhódítása
A legegészségesebb étkek
Veszélyes párosítás

